Montagut i l’Opus Dei

Montagut té com a objectiu formar ciutadans exemplars, bons professionals, amb una profunda preocupació social. Les iniciatives apostòliques que l’Opus Dei promou responen sempre a necessitats socials reals.

La responsabilitat de l’activitat formativa de Montagut està confiada a la Prelatura de l’Opus Dei, institució de l’Església Catòlica fundada per Sant Josepmaria Escrivà de Balaguer. L’Opus Dei garanteix l’orientació i vivificació cristiana de tota l’activitat del Club. A la resta -el relatiu a les qüestions organitzatives, tècniques, de gestió econòmica, aspectes jurídics, etc.-, la responsabilitat correspon a les persones que dirigeixen aquesta associació, que és de caràcter civil.

Aquesta presència de l’esperit de l’Opus Dei es manifestarà habitualment en detalls com la insistència en la serietat i exigència en l’estudi, l’impuls dels valors socials i de servei, el foment de les virtuts humanes, la cura als petits detalls, el respecte a la llibertat, el clima de confiança i de cordialitat i el protagonisme dels pares al Club, aprenent que totes les circumstàncies ordinàries de la vida són bones per tractar a Déu.

Tota aquesta tasca formativa i educativa del Club es traduirà igualment en molts aspectes pràctics, grans o petits: pensar en els altres, felicitar al vencedor després d’un partit de futbol, deixar l’habitació endreçada a l’acabar una activitat, no queixar-se per les incomoditats que sorgeixen en un campament, vèncer la timidesa participant en un festival o molts altres detalls que són part fonamental de l’ambient que volem que aquí es respiri.

Un altre tret propi d’aquest esperit és l’atenció personal i individualitzada, amb la qual es procura que els nois creixin en totes les facetes de la seva vida, d’acord amb el desig dels pares. No només interessa que el noi sigui un bon estudiant, o un bon esportista, o una persona que resa. Es tracta d’ajudar-lo en tots els aspectes de la persona: a ser un cristià total, una persona de bon caràcter, amb virtuts humanes ben arrelades i profunds valors socials.

Per a assolir tot això -ho reiterem de nou al final- heu de sentir Montagut molt vostre. És decisiu que hi hagi una bona coordinació entre la labor formativa dels tutors i dels pares. Potser els uns i els altres, per separat, no assoliríem les metes de les quals hem parlat; però treballant en bona sintonia sí que podem fer-ho.

Alguns enllaços d’interès: