Fundació Privada Montagut

La Fundació Privada Montagut, amb CIF G 61.703.468, es va constituïr mitjançant escriptura pública número 939 del 15 de maig de 1998, i degudament inscrita en el Registre de Fundacions Privades de la Generalitat de Catalunya, amb el número 1220.

Aquesta Fundació cedeix a precari i sense retribució el local planta baixa del carrer de la Indústria, 31 baixos, de Vic, al Club Montagut pel desenvolupament de les seves activitats, que són acords als fins de la Fundació.

També és la Fundació qui busca els mitjans econòmics i les persones disposades a dedicar-se generosament a tirar endavant aquesta tasca.

MEMÒRIA DE LES ACTIVITATS QUE S’HAN PORTAT A TERME A LA FUNDACIÓ PRIVADA MONTAGUT PER A FOMENTAR L’ÚS DE LA LLENGUA CATALANA, DURANT L’ANY 2020.

1) Totes les activitats formatives, lúdiques i socials que es fan a la seu de l’entitat, mitjançant la denominació Club Montagut es fan en català com a llengua vehicular.

2) Logotip.

3) Pàgina web .

Mantenim la llengua catalana en el nostre Web, i continuem amb els següents enllaços:

3.1. Consorci per la Normalització Lingüística: www.cpnl.cat

3.2. Òmnium Cultural: www.omnium.cat

3.3. Institut d’Estudis Catalans: www.iec.cat

3.4. Generalitat de Catalunya: www.gencat.cat/llengua

3.5. Aprenentatge del català: www.parla.cat

3.6. Corrector ortogràfic de la llengua catalana: www.optimot.gencat.cat

3.7. Vocabulari en llengua català: www.termcat.cat

4) Comunicacions:

4.1. Tota la comunicació del Patronat amb els usuaris es fa en llengua catalana.

4.2. També s’utilitza la llengua catalana en tota la comunicació interna.

5) Llibres i premsa escrits en català:

5.1. Es disposa d’una biblioteca ben assortida i actualitzada de llibres en català.

5.2. Tanmateix, de reculls de premsa periòdica en aquest idioma.

5.3. Mantenim les subscripcions en català als periòdics locals i d’abast nacional.

5.4.També funciona un servei de préstec de llibres en català.

6) Material multimèdia en català.

6.1 Disposem de diferents DVD divulgatius i de les activitats fetes.

7) Activitats d’audiovisuals.

7.1. Hem endegat una activitat de Vídeo-Fòrum, preferentment amb pel·lícules que tenen versió en català, unes adreçades a pares i fills i altres més específicament per a pares, sobre educació, comportament dels adolescents, etc.

7.2. El col·loqui que segueix a la projecció, sempre es fa en català.

8) Lectura des dels primers anys.

8.1. Fomentar la lectura en català, des dels inicis de l’aprenentatge escolar.

9) Degut a la pandèmia, les diverses activitats que es feien al Club, o les possibles sortides, s’han hagut de reinventar, i fer-les en format digital, aprofitant la pàgina web i les diverses plataformes de connexió que hi ha en el mercat.

10) Fomentar les tradicions del Costumari Català.

10.1. Castanyada.

10.2. Festa de Nadal : Pessebres, Cantada de Nadales, Missa del Gall…

10.3. Calçotada.

10.4. Concurs de Fotografia de Mones.

10.5 Mes de Maig: Sortides culturals per conèixer millor l’entorn del païs.

10.6. Revetlles.

11) Cursos i formació

11.1 Curs d’Orientació familiar per a pares.

11.2 Tasques de Couching, per creixement personal a tots els nivells.

12) Col·laboració amb altres entitats:

12.1. Publicitat i difusió del curs de sardanes organitzat pel Grup Sardanista «Riallera» de Vic. Per mitjà d’Instagram.

12.2. Divulgació de totes les invitacions rebudes per assistir a xerrades, col·loquis culturals i presentació de libres, que es fan en català. Que naturalment, s’han portat a terme amb connexions a plataformes digitals.

13) Anuncis publicitaris:

13.1. Activitats d’estiu.

13.2. Cartells de les festes familiars.

13.3. Cartells d’activitats que es porten a terme durant el curs escolar.

13.4. Cartells i fulls d’inscripció al Concurs de Pessebres.

13.5. Fulletó divulgatiu d’activitats.

14) Fullets:

14.1. Fullets dels expositors penjats al local social.

Vic, 27 de març de 2021.